tisdag 4 september 2007

Ny serie på bloggen! Mina grannar.


Okej: är ni redo för lite seriösa boktips? Nu börjar en ny serie på grannfrun. Jag har nämligen frågat ut mina grannar (och grannfruar... detta oändligt omoderna ord... finns nån motsvarighet till manliga grannar? nån som vet?) om deras all time bästa barnbok. Först ut är Hans, Märit, Mårten,5, och Svante, 4. Hans sa "Olssons pastejer" av Peter Cohen och Olof Landström (ingen motivering, jag glömde fråga), Märit sa "Hipp, hurra för mormor" av Cari Best och Giselle Potter ("jag gråter, gråter, gråter varje gång jag läser den"), Mårten ville inte svara och Svante, 4, sa "Starwarsboken" (och lite härlig populärkultur har ju ingen dött av, eller hur!). Sen fick jag låna alla dessa (utom Starwarsboken. Måste fråga Svante om den finns.) Jag skall läsa dem, och återkomma.

Inga kommentarer: