onsdag 5 september 2007

Edenborg vs Chaikana



Mitt företag för en flackande tillvaro på caféer runt om i Stockholm (fast oftast jobbar jag hemma). Jag är därför alltid på jakt efter bra caféer med trådlöst internet. Vet ni några så hör av er!
Nu tänkte jag poängsätta lite:
Igår satt jag på Café Edenborg (bilden) på Stora Nygatan i Gamla stan. Bra uppkoppling. Rörligt. Ganska god mezetallrik till lunch för 59 spänn, fina sammetsoffor och självaste Horace vid bordet bredvid. Tre stjärnor.
Idag (nu) sitter jag på tehuset Chaikana på Svartmangatan 23 i Gamla stan. Wonderful place! Lugnt. Vacker musik. Bra uppkopplig. Men dyrt som satan. 60 kronor för (den i i och för sig ljuvligt goda) tekannan som rymmer två koppar, 45 kronor för två varma scones med kaloririk clotted cream och marmelad (mat för änglar!!! så gott att jag smäller av). Inga kändisar alls.. Fyra stjärnor.

Inga kommentarer: