torsdag 4 oktober 2007

Jag är jag för att min lilla hund känner igen mig


Nu har jag varit sur i evigheter för att jag inte fick biljetter till Stadsteaterns "Babydrama" (teater för ettåringar) när jag råkade ha en ettåring just när pjäsen gick. Utsålt, utsålt, utsålt. Hela tiden. Alla föreställningar. Trots att jag på tips loggade in en massa mornar klockan sju, när ej uthämtade biljetter dyker upp till salu igen.
Så nu tänker jag inte missa Johan Petris senaste pjäs med det underbara namnet "Jag är jag för att min lilla hund känner igen mig", baserad på texter av fantastiska Gertrud Stein (läs om pjäsen här). Fast denna gången får jag gå tillsammans med femåringen. När jag ändå var inne på stadsteaterns hemsida passade jag på att köpa biljetter till nya Pippi-pjäsen, den 27 december, dagen efter annandagen, just när jullovet börjar kännas sådär lite skönt tråkigt. Visst var det trevligt? (Jag köpte också biljetter till den vuxna halvan av familjen till Kristina Lugns "Gråt inte mer, Cecilia, och inte du heller Ursula" - jag går visst igång på bra titlar, verkar det som. Och allt av Kristina Lugn.)

Inga kommentarer: