tisdag 9 oktober 2007

Anne-Marie Bergström

Jag har tänkt skriva om detta sen jag läste en intervju med nya JämO i lördags. Jag tappade hakan.
Två av mina skräckexempel från intervjun:

Fråga: Har du några privata erfarenheter av att vi lever i ett ojämställt samhälle?
Svar: När jag tog det här jobbet hade jag anledning att fundera över det. Men faktiskt inte.
Männen tar fortfarande bara ut 20 procent av föräldraledigheten. Tror du på kvotering?
- Nej, jag är emot kvotering. För mig känns det som stagnation, en slutpunkt.


Claes Borgström var är du?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är på en liten ö i Karibien;)

CB

Lisa sa...

Ha ha ha!
Det ante mig.

Anonym sa...

Ja, när jag läste intervjun väntade jag bara på att hon skulle säga att hon inte var feminist!

Kom tillbaka från Karibien CB!!!

Loa

Anonym sa...

Ja, man blir ju mörkrädd! Men hon blir nog inte så långvarig, nästa år eller början av 2009 får vi en gemensam ombudsmannamyndighet. Men frågan är om det gynnar jämställdheten? Jag håller med CB om att det finns risk för att jämställdhetsfrågorna kommer i skymundan.
Alexandra