onsdag 10 oktober 2007

Sexig grannfru?

Nyss googlade jag på ordet "grannfrun" och fick upp en massa länkar till sexnoveller. Oj. Min man varnade mig i och för sig när jag döpte bloggen ("Grannfrun låter lite som en porrblogg") , men jag fattade inte. Vadå porrigt? Men tydligen är grannfrun en klassisk drömfigur för kåta män. Som poolskötaren är för kvinnor... (not!)
När jag hör ordet grannfrun tänker jag typ på min mammas gamla väninnor från området där vi bodde på 70-talet: himla härliga modersgestalter i utsvängda jeans som hette saker som Eva, Anita och Berit och som satt på vår kökstrapp med var sin kaffekopp och snackade om livet och sa saker som "En kvinna utan en man är som en fisk utan cykel". För mig är ordet grannfrun en flirt med en typ av kvinnlig gemenskap som liksom är lite komplicerad men mest en slags härlig vänskap som råkar bli till bara därför att man råkar bo bredvid varandra och kanske att ens barn leker tillsammans. (Världens längsta mening?)

5 kommentarer:

Johan Ahlin sa...

I min länk till dig heter du;
Tinni, the wife next door.(mer porrigt än sexigt, ska byta!)

Vad man än döper en blogg till så kan man googla sig in på den oavsett titel...

Varför inte bara kalla den för Tinni.

Anonym sa...

Men Tinni, du är ju en härligt skön och sexig lax. Varför inte bjuda på det ;-)

Kram, kram!

Lisa sa...

och vilken fin överraskning det blir för farbröderna som letar efter en kåt grannfru att få lära sig lite om barnböcker och genusfrågor. Det är nog precis vad de behöver tror jag, tra la la.

Grannfrun sa...

jaaaaaa- jag bjuder på det. i love ordet grannfrun. lika mycket nu som innan jag googlade.

Anonym sa...

grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr