torsdag 15 november 2007

Grannfrun goes glamour

Det var verkligen urnära att jag missade höstens glammigaste fest (den glammigaste i min almanacka alltså). Jag satt här hemma i mysbralla och slösurfade lite medan ettåringen slaggade, och såg plötsligt på Katerina J:s blogg att hon skulle iväg och bli sminkad för årets mama-fest.
Ja ba: oj!
Sen blev det glansbyxa istället för mysdito på ungefär två sekunder. SL till Norrmalmstorg och in på Café Opera. Tyvärr hade jag inte fixat barnvakt åt ettåringen - alltså tyvärr för både hans och min del. Det är INTE kul att gå på mingelfester med en superdupersnabb ettåring. Men det var fint att det fanns en barnhörna med snygga leksaker och micro och barnmatsburkar. Och det var sött att se ettåringen släppa loss på dansgolvet.
Och Jenny, som jag gick dit med, tappade jag bort redan i dörren. Sen såg vi inte varandra mer. Men det kanske berodde på att jag sprang dubbelvikt och jagade en ettåring hela tiden? Kanske.
Nu ba: gäsp.

Inga kommentarer: