måndag 18 februari 2008

Taja från Kili?


Jag är sjuk i huvudet - jag är i Tanzania och har just tillbringat en lång stund på mitt hotellrum med att surfa barnkläder på Elva små troll.
Kanske måste jag dock förlåta mig själv. Jag försöker förmodligen bara krampaktigt hålla mig fast vid det invanda livet därhemma. Liksom väga upp all info jag får här. Som att kvinnorna på landsbygden här får i genomsnitt 8 barn (!) och att 89 procent av befolkningen måste överleva på under 2 us-dollar per dag.
Men trots allt: jag undrar vilka som har det bäst, vi där hemma i stressiga och materialistiska Sverige eller människorna här i detta varma (på alla sätt) men fattiga land. Patetisk fråga som alla redan har ställt, men anyway.

Och by the way: tanzanierna är riktigt sexgalna. They love it, säger de som vet.
Härligt va. Om det bara inte vore för spridningen av hiv och aids samt alla oönskade graviditeter som följer i detta intresses spår.

Inga kommentarer: