onsdag 6 februari 2008

Ordning önskas...

Vet ni vad jag har gjort? Jag har ringt och bokat in en dejt med en ordning hemma-konsult. Ulrika Moström, som är en tjej med örnkoll, skall hjälpa oss att få lite j ä v l a o r d n i n g i lägenheten som skall bli vårt nya hemma. Lite ordning som förhoppningsvis gör så att inte vardagen anfaller varje gång vi öppnar dörren till vårt eget hem och ser allt som måste plockas undan, sorteras, tvättas, läsas, fixas bla bla bla. Jag är så himla trött på vardagen att jag kan spy. Jag vill dröna mer. Bara slöa. Läsa. Prata. Ligga på soffan. Fika. Sticka ut. Inte vara en kärring som hela tiden säger "jag skall bara ..." till barnen.

"Förenkla ditt hem - få tid att leva" skriver Ulrika på sin sajt och jag är såld.

Tänk om var sak hade sin plats. Vilken dröm. Tror ni att det funkar? Tror ni att man måste vara en speciell sorts människa för att det skall vara så (en sån människa som jag inte är?).
I vilket fall som helst är det värt att pröva. It´s now or never. Kosta vad det kosta vill.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Detta låter ju hur spännande som helst, själv blir jag otroligt grinig och trött av att ha det stökigt hemma. Det ökar på all stress!! Du måste återkomma om detta och tala om hur det går.

Sofia

Grannfrun sa...

Du kommer kunna följa vår ordningssträvan på bloggen! Kram kram

Anonym sa...

Jag strävar ju efter det jämt, men det är ju så svårt allt tenderar att hitta nya platser att ligga på, framförallt med en 1 1/2 åring hemma, eller hur?

Grannfrun sa...

Faktiskt, Lina, så skulle jag vilja gå på kurs hos dig. Och hos Jocke och Mimmi (om ni läser det här) och Karin H (som kanske läser det här). Ni har allihopa underbara hem som bara verkar funka. Huuuuuuuur blev ni sådana? Jag vill också!