tisdag 5 februari 2008

Feng shui


Jag är lessen att jag inte uppdaterar så ofta. Jag har fullt upp. Vi rensar och rensar i källaren. Livet känns lättare och lättare. Jag tror på det där som feng shuin påstår, att allt gammalt grejs i källare och på vinden gör våra sinnen tyngre. Snart är det visning. Det känns skoj. Hoppas huset får snälla ägare. Det är ett så bra hus. Så soligt. Så lagom. Så välkomnande. Och trädgården. Den är magisk. Rosenbersån vi planterat nere i kvällsolshörnet. Vår soliga terass med jättemarkisen - det blir ett extra rum på somrarna. Kaffekoppen på trappan på våren, fåglarna som sjunger i skogen.
Tja, hela flytten kommer innebära en del saknad. Men det häftigaste är ju att vi faktiskt flyttar till någonting, någonting vi längtar efter (stan), inte från någonting vi inte gillar.
Nu skall jag skriva bildtexter till ett jätteroligt jobb jag gjort om Pija Lindenbaum (hon med Gittan och gråvargarna, ni vet). Det kommer i nästa Mama. Håll korpgluggarna öppna, alla Pija-fans.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh. Vilken kökstrappa! Det ser helt underbart ut. Kan stan slå det?