fredag 27 maj 2011

Till min konstsamling


Alltså. Den här borde jag köpa. Det är en skitdålig bild av en originalteckning av Per Gustavsson. Finns just nu att köpa på Seriegalleriet på St Paulsgatan. Prinsessan som klättrar till bergets topp med hjälp av ett par klackskor (som hon dunkar in i berget med händerna). Den är fulländad. En feministisk analys av nutiden. Jag som har nån slags idé om en feministisk konstsamling. Än så länge har jag två konstverk i denna samling (en John Bauer, en Lina Antonsson). Borde utöka. Men har jag pengar?

2 kommentarer:

Lina sa...

Själv har jag också inhandlat konst på seriegalleriet!!
En digital kopia av Harry Potter och de vises sten -omslaget av Alvaro Tapia samt en jättefin teckning av samma illustratör!!
http://seriegalleriet.se/main.php?view_detail=006538
mvh Lina

Lina sa...

Ah jag har också inhandlat konst på seriegalleriet!
En digitalkopia av omslagsillustrationen till den första Harry Potterboken samt en orginalteckning av samma illustratör, dvs Alvaro Tapia
http://seriegalleriet.se/main.php?view_detail=006538
från boken Svenska folksagor