fredag 13 maj 2011

Rekapitulering


Jag finns. Jag konsumerar fortfarande barnkultur. Men det har varit intensiva veckor. Ungefär så här:

- En resa: vi for till ett ljuvligt 25-gradigt Amsterdam för att se SKSH vinna ytterligare ett guld i manligt konstsim. Hyrde lådcykel - stor succé. Amsterdam är platt.

- En teaterpjäs: "Nu väntar tiden" på Teater Brunnsgatan 4. Galet bra.

- Ett ganska festligt morgonmöte på Rabén och Sjögren om hur man kan använda appar som pedagogiskt stöd i förskolan och skolan. Det blev blåskärm typ fyra gånger på storbildsskärmen och min mage, som är mycket känslig för teknikstrul, fullkomligt skrek: inga skärmar på förskolan. Bespara ungarna detta. Please. Full bakåtsträvarpoäng kanske, men i och med att många har fullt sjå med att hålla ungarna borta från skärmarna hemma kanske vi borde fortsätta i samma sköna skärmlösa stil på förskolorna. Eller?


- En åttaåring som har blivit nioåring.

- En utebliven förnyelse av prenumeration. KP ja. Inte för att vet huruvida Ola är skyldig eller ej, men sånt här smittar. Jag håller med Malena Janson som i Helsingborgs dagblad skriver om hur Ola & gänget på Bonnier tidskrifter låter ungarna (och oss) hänga i luften. Ola sköter det hela fenomenalt dåligt.

- En ny blogg att följa. Malena Jansson igen. Hej!

- I övrigt: Skambyrån (f a n t a s t i s k t), landet, en ny balkong, sjösättning, jobb, läsning av "Jag skulle vara din hund (om jag bara finge vara i din närhet)" av Annelie Jordahl (mycket bra) och den fenomenala antologin "Smarta små upptäcker naturen" (som jag kommer återkomma till) och en mycket kaloristinn efterrätt ur Johanna Westmans senaste "Första måltidsboken".

För övrigt funderar jag på att stämma SVT och "Huset fullt av hundar". Hundtjatandet här hemma håller på att ta kål på mig.

Så där ja. Nu är jag ikapp igen.

Inga kommentarer: