onsdag 9 april 2008

Schnyggestövlar?


Är inte detta extremt kul?

Oj, när jag flyttar från min posha förort hoppas jag aldrig mer få höra resonemang om bristen på delikatessaffärer på ön, skvaller om Nordeamannen eller prat om hur jävla underbart det är på ställen som Ski Lodge i Lindvallen.

Och kanske slipper jag se 58 par fötter i Hunterstövlar vareviga dag?
Vem vet?
(Kanske jag till och med skaffar ett par själv? För jag har en märklig känsla av att min borgerliga sida kommer att blomma när jag väl installerat mig på bortre Södermalm. Det gäller ju att balansera, eller hur? Men godsägarstilen med gummistövlar och för liten dunväst i nån naturfärg och tillhörande fyrhjulsdriven kärra - den kommer aldrig funka för mig.)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha. Grymt kul.
Man blir som man bor.

Pella