onsdag 8 december 2010

Det är vi föräldrar som är curlade

Oj oj oj, innan jag går och lägger mig måste jag bara delge den känsla av upplysning jag erfors av när jag i morse läste DNs artikel på Insidan, "Sakta ner och lyssna på barnen". I den rekommenderar en föräldrarådgivare att vi föräldrar ska lyssna uppmärksamt på våra barn i tio minuter varje dag. Det räcker säger hon. Antagligen säger hon så därför att hon av någon slags omsorg är livrädd för att kritisera dagens föräldrageneration. Hon vill "verkligen inte begära att folk ska ta det lugnt", därför att hon inte vill "att föräldrar ska få ännu mer dåligt samvete".

Aaaaaaaaaaaaaa. Tio minuter. Fatta vilket SJUKT jävla samhälle vi lever i. Insup informationen. Låt den sippra in. Reagera. För vad tusan håller vi på med?

1 kommentar:

Ulf. sa...

Vad håller vi på med? Skriver inlägg på facebook...? :-)