måndag 10 september 2007

Minsta kokboken


Nu sitter jag på The Cook Book Café på Jarlaplan i Stockholm och det enda jag har att klaga på är att stället framkallar en otroligt svårbemästrad lust att köpa nya kokböcker. Och köpa fler kokböcker behöver jag verkligen inte, om jag säger så. Men nu när jag ändå är inne på ämnet så bara måste jag passa på att tipsa om en barnkokbok: "Minsta kokboken". Jag älskar den, så detta är ett tips from the bottom of my heart. Johanna Westman och hennes dotter Bobo (och formgivaren Sarah Sheppard) har gjort en bra, snygg, kul bok som är väldigt enkel för små att använda. Femåringen diggar den skarpt hon också, och är väldigt stolt över att hon har sin alldeles egen kokbok. Hon gillar chokladbollarna bäst… Tätt följt av glassfloats (en kula vaniljglass i fanta, lite stössel på: voilà: en prima efterrätt!). Det finns även vuxenvänliga rätter: hemgjorda fiskpinnar med spenat tex…
Förresten: tre poäng till The Cook Book Café som arbetsmiljö. För trångt, denna dag. Och suuuuuperseg uppkoppling.

Inga kommentarer: