tisdag 14 juni 2011

Parkteaterlove


Parkteatern, Stadsteaterns sommarföreställningar med fritt inträde, är på gång igen. I år tänker i alla fall jag inte missa:

- Frida Hyvönen i Vitabergsparken den 16 augusti
- Bröderna Lindgren i Vitabergsparken den 21 augusti (jag tar med alla ungar jag känner)
- Scenkaramellen Carolina Frändes "De röda skorna" den 28 augusti i Vitabergsparken (jag tar med nioåringen)

Om jag vore i Stockholm i juli skulle jag se "Det sitter någon på vingen", sånger av Allan Edvall och dikter av Kristina Lugn. "En kärleksförklaring till människan och hennes tillkortakommanden" (jag skulle ta med Amy Chua om hon också var i stan. Troligt.)

Nu ska jag titta på dokumentären om John Lennon och NYC. Dessa varma sommarnätter inbjuder till sånt.

3 kommentarer:

Ana sa...

Den är grymt bra! Jag gillar. Du måste lyssna på skivan Milk and honey också, hans sista som de fick göra klart efter att den där satans idioten hade skjutit honom: Precis när John hade börjat fatta saker och ting i livet!

Grannfrun sa...

Häng med på Bröderna Lindgren, Ana!

Ana sa...

När är det då?