tisdag 7 juni 2011

Det bästa på mycke länge


Lite sent, lite hastigt, men ändå. Här skriver Malena Jansson om förra helgens konsert på Södra teatern, den där Bröderna Lindgren, Mattias Alkberg, Nina Ramsby, Patrik Arve med flera sjöng vuxen barnmusik. "Grunden i Bröderna Lindgren heter Mathias och Andreas Lindgren, de är söner till Barbro Lindgren och har samma självklara solidaritet med barnpubliken som sin mor." skriver hon.

Ja. Det har de. Och de är smarta, snälla, coola och har kul men är liksom allvarliga ändå.

Jag är så lycklig över att jag köpte biljetter och att nioåringen och jag gick.
Jag bär med mig konserten i mitt hjärta. Faktiskt.
Och jag blev totalt Nina Ramsby-kär. Patrik Arve-kär var jag redan.

2 kommentarer:

Erika sa...

Ett tips: de kör en föreställning den 21 augusti i Vitabergsparken. Ibland får man en chans till! :)

Grannfrun sa...

Ja - härregud! Här: http://www.stadsteatern.stockholm.se/index.asp?parkteatern/parkteatern.asp&main

Tack!