onsdag 12 december 2007

Önskestafett


Åh - jag har blivit inbjuden till en önskestafett av masarinmamman! Så skoj.
Gu - nu gäller det ...

Uppdraget är en önskelista.
"Men det behöver inte vara realistiska önskningar eller materiella saker. Så här gör ni: Skriv en önskelista med sju önskningar. Motivera dem, kort eller långt. Tagga sju bloggare som ska göra detsamma.”

1. En sjöbod. Det är väl inte för mycket begärt om man nu investerat miljoners kronor i ett eternitpalats i Kungshamn? Kunde kanske ingå tycker man? Inte typ kosta en halv miljon till... Jag vet - jag gapar efter mycket. Men jag skulle ju skriva önskningar hur orealistiska de än är.

2. En personlig tränare som psykade och piskade mig till stordåd. Om ni visste hur svag jag är i till exempel bakdelen av mina överarmar så skulle ni storkna. Om ni visste hur få armhävningar jag kan göra så skulle ni bli imponerade (fast omvänt liksom). Om ni visste hur inkontinent jag blir av att hoppa upp och ner skulle ni bli bekymrade.

3. En grym sångröst.

4. 25 000 redan avklarade pianolektioner och ett piano - jäklars vad jag skulle samla släkten runt pianot efter julmiddagen och riva av klassiker efter klassiker efter klassiker i en enda borgerlig orgie.

5. En fullständigt och totalt jämställd man (min är ganska ok, men kunde bli bättre på vissa områden liksom).

6. Att min familj, min släkt, mina vänner och alla andra runt omkring mig får fortsätta vara friska.

7. Energi och närvaro .


Å så passar jag stafetten vidare till Lisa, Hemmafrun, Johan, Denise, Anna Björkman, Linda Skugge och Ann Bäck . Vad önskar ni er?

1 kommentar:

Unknown sa...

Nu har jag svarat på din utmaning.