torsdag 30 september 2010

Ett dygn


Gårdagskvällen var underbar. Var inte hemma förrän halv tre i natt. Jag och fem kompisar försökte komma fram till varför livet inte blivit sådär som vi trodde att det skulle bli när vi var 20. Ja, det var kvällens uttalade tema. Det var rörande att lyssna till de andras föreställningar om hur de trott att livet skulle bli, lika rörande som att tala om hur jag själv hade föreställt mig mitt framtida liv.

Det gick åt en del rödvin.

Jag sov till elva idag. Sen åt jag pepparkakor till frukost (jag körde en Hundra bullar i luften-föreläsning i Tyresö förra veckan och fick typ 20 lådor Annas pepparkakor - de bakas i Tyresö - och ja, de är goda...) sen läste jag Mia Skäringers blogg, sen duschade jag, sen målade jag naglarna gröna (som Mias), sen gick jag till Press Stop och köpte Lyrikvännen, Opsis Kalopsis och Marie Claire Maison och kände mig som en hel människa. Nu skriver jag detta, snart ska jag äta lunch nånstans i närheten, sen ska jag hämta ungar. Solen skiner.

Känner mig ovanligt närvarande denna höst. Det är nog därför jag vågar satsa på dagar som denna.

Inga kommentarer: