torsdag 28 april 2011

Jag - ett Sirifan


Kära Siri Ahmed Backström,

tack för att jag fick vara med på din examination igår, på Konstfack. Du har ju gått mastersprogrammet Storytelling (grafisk design & illustration) och ... shit vilken utbildning det verkar vara. Fem bilderböcker hade du gjort, och jag vet inte hur mycket du vill att jag ska skriva om dem här men de var så fina allihop och speciellt en av dem berörde mig så mycket. Jag kan inte sluta tänka på den. Det var boken "Jag skall försöka beskriva dig precis så fin som du är". När jag läste titeln tänkte jag att oj det blir svårt. Hur kan man beskriva någon man älskar precis så fin som den person är?

Men, Siri Ahmed Backström, du lyckades. Jag är stum av beundran. Och rörd. Du är en poet i text och bild.

Som jag sa igår: det ska bli så skoj att följa dig.

Här kan alla som är nyfikna på Siri kika på en av de andra böckerna i slutprojektet - "Våra liv".

Inga kommentarer: