måndag 7 januari 2008

Billigare än latte!

Förresten. Gå in på Adlibris och sök på "En bok för alla". Då kommer alla på en lång rad. Jag beställde just följande (och har alltså presenter till flera kalas och slipper svettas runt på jakt efter något vettigt i sista sekunden som annars):
- "Långa ben" av Anna-Clara och Thomas Tidholm (fantastisk om de första mäniskorna på jorden), 24 kronor
- "Jonne kan inte simma" av Ulf Ryberg och Matti Lepp (stor text för nån som snart kan läsa, om en kille som skäms för att han inte kan simma - toppenbra!), 28 kronor
- "Julias bok" och "Naturens vänner" av Helena Dahlbäck (har jag inte läst, men de är säkert bra, det brukar Helena Dahlbäcks böcker vara), 18 kronor repektive 21 kronor
- sen beställde jag både "Resor jag aldrig gjort, av Syborg Stenstump" av Anna Höglund (som Pija Lindenbaums dotter Alva tipsade grannfruns läsare om längre ner i bloggen), 24 kronor och
- "Lurix" av Eva Lindström (som Pija Lindebaum herself tyckte var tidernas barnbok, se film längre ner i bloggen), 24 kronor

Sen var jag bara tvungen att slänga med "Sov du så diskar jag" av Stig Claesson (21 kronor) som ju dog i helgen. Jag har aldrig läst något av honom, så det är på tiden. Och titeln är ju helt fantastisk. Eller hur.

Fatta hur billigt detta är för kanonlitteratur. Billigare än en latte ju.

4 kommentarer:

Hanna sa...

Först å främst "Sov du så diskar jag" var nog den finaste boktiteln jag nånsin hört. Och för det andra så tack för utmärkt tips! Nu jäklar ska det handlas böcker till vårt lilla, lilla bibliotek!!

Grannfrun sa...

Undrar varför vi gillar just den titeln så bra?

hmmmmmmmm.

kram grannfrun

Anonym sa...

Hej!
Vill bara belysa faktum att det statliga bidraget som gör att en bok för alla kan vara en bok för alla (billiga och bra) har dragits in, men ebfa stapplar vidare med bidrag från annat håll, mer osäkert och neddragningar av personal. Trist va!!!
Lena (Spraka)

Anonym sa...

oj och hej igen, såg i tidigare inlägg att du hade koll på detta.
Lena